Eilen oltiin Perttulassa hakutreeneissä. Tehtiin vaihteeksi erilainen rata, eli käytettiin keskipolkua keskilinjana ja ei muuten jaksettu tallata aluetta. Paikalla oli mun lisäksi Anu, Maarit ja Paula.

Emmalle otettiin rullatreeniä. Aluksi tehtiin lyhyeltä matkalta. Emma otti rullan suuhun maalimieheltä, mutta sillä oli niin kiire, ettei se tuonut sitä mulle, vaan kävi kääntymässä mun edessä ja rynni näytölle. Anu keksi, että mun ja maalimiehen välimatka on liian lyhyt, se houkuttaa palaamaan maalimiehen luokse. Tehtiin muutama toisto pidemmällä matkalla ja heti homma muuttui paremmaksi. Kotiläksyksi saatiin siis noudon luovuttamisen harjoittelua.

Trinelle otettiin etukulmaan peräänjuoksu. Sitten kaksi maalimiestä oli piilotettu alueelle siten, etten tiennyt missä ne on. Ollaan yleensä aina treenattu, niin että tiedän. Peräänjuoksulla otettiin Trineen vähän vauhtia. Lähetykset onnistuivat poikkeuksellisen hyvin. Tuli monta tyhjää, kun Trine vaan sitkeesti työskentelee taaksepäin, eikä yhtään seuraa missä mä meen. Ihanasti se vaan jaksoi lähteä aina uudelleen, kunnes nenä toimi ja maalimies löytyi, ilmaisu oli tosi hyvä ja kesti siihen asti, että komensin sen sivulle. Se oli ihan fiiliksissä, eikä me voitu sitä latistaa enää niin monen tyhjän piston jälkeen, vaan otettiin toiselta maalimieheltä ääniapu. Ilmaisu oli jälleen hyvä ja palkaksi oli ruuan lisäksi uusi piippigongi:)

Seuraavalla kerralla keskitytään suoriin pistoihin. Trine etsii sitkeästi ja liikkuu hyvin, suunta on vaan aina väärä. Etukulmissa se menee aina liikaa alueen sisään ja keskellä rataa työskentelee taaksepäin.